Melinda And Melinda
In Melinda and Melinda keert Woody Allen terug naar zijn kenmerkende manier van werken - een verhaal over ervaren, artistieke, soms neurotische mannen en vrouwen die in het moderne New York leven en wiens levens steeds ingewikkelder worden.
Woody Allen, al meer dan 30 jaar een van de meest gerespecteerde filmmakers in het internationale filmlandschap, verkent zijn meest geliefde onderwerpen in Melinda and Melinda. In de openingsscène van de film genieten vier New Yorkers van een diner op een regenachtige avond. Een anekdote lokt een discussie uit tussen schrijvers Max (Larry Pine) en Sy (Wallace Shawn) over de dubbele aard van menselijk drama, gesymboliseerd door het komische en tragische masker van theater. Uiteindelijk ontvouwt zich een komisch verhaal, met een dramatische versie als tegenhanger, beide rond een enigszins raadselachtige vrouw genaamd Melinda (Radha Mitchell).