Monkeybone
Een cartoonist in een coma ontsnapt uit een onheilspellende fantasiewereld en voorkomt dat zijn creatie, een ondeugende aap die nu zijn lichaam bewoont, de mensheid onderwerpt aan een drug die nachtmerries veroorzaakt.
Door een auto-ongeluk komt de teruggetrokken cartoonist Stu Miley (Brendan Fraser) in een coma terecht en worden hij en de ondeugende Monkeybone, zijn hilarische alter ego, wakker in een vagevuur-achtige wereld vol mythische goden en wezens die zwelgen in de nachtmerries van de levenden. Monkeybone neemt Stu’s lichaam over, ontsnapt en begint herrie te schoppen in de echte wereld. Nu moet Stu de Dood (Whoopi Goldberg) te slim af zijn en Monkeybone tegenhouden voordat zijn zus voor altijd de stekker uit de werkelijkheid trekt.