Nature Boy
Echt of nep? Dat is een vraag die steeds terugkomt in de lange geschiedenis van het professionele worstelen. Nature Boy is een documentaire in de 30 for 30-serie van ESPN over het leven van Ric Flair, waarin de waarheid gekker blijkt dan fictie. Miljoenen fans denken dat ze hem kennen, maar regisseur Rory Karpf (I Hate Christian Laettner) legt in deze documentaire zijn ziel bloot.
Echt of nep? Dat is een vraag die steeds terugkomt in de lange geschiedenis van het professionele worstelen. Nature Boy is een documentaire in de 30 for 30-serie van ESPN over het leven van Ric Flair, waarin de waarheid gekker blijkt dan fictie. Miljoenen fans denken dat ze hem kennen, maar regisseur Rory Karpf (I Hate Christian Laettner) legt in deze documentaire zijn ziel bloot. Aan de hand van twee meeslepende interviews die Flair 16 maanden na elkaar gaf, beschrijft de film zijn carrière, beginnend met de creatie van zijn personage, de blonde Adonis, en via zijn hoogtijdagen bij de NWA en The Four Horsemen, tot zijn dramatische laatste jaren in de ring. We krijgen getuigenissen te zien van beroemde worsteliconen: Triple H, The Undertaker, Baby Doll, Shawn Michaels, Jim Ross, Ricky Steamboat, Sting en Hulk Hogan. De worstelaar in hart en nieren was geliefd bij het publiek en zijn 'Woooo'-gevoel voor spektakel werd geïmiteerd door atleten in andere sporten en door de hiphopgemeenschap. Maar interviews met familieleden en Flair zelf laten zien dat achter zijn onstuimige leefwijze een eenzame man schuilging. Zijn vader was een dokter en Ric was nooit goed genoeg voor hem. Dat zorgde ervoor dat Ric zelf zijn vrouwen en kinderen in de steek liet - en richting een ondraaglijke tragedie ging. Ric Flair maakte de uitspraak 'Om de man te worden, moet je de man verslaan' beroemd. In deze film leren we de man kennen.