Night Watch
In het hedendaagse Moskou ontdekt de Night Watch de strijd van de Andere Wereld, die een 1.000 jaar oude wapenstilstand tussen de krachten van Licht en Donker in stand houdt.
Tussen normale mensen leven de 'Anderen', die allerhande bovennatuurlijke krachten bezitten. Ze zijn verdeeld in de krachten van het Licht en de krachten van het Donker. Enkele eeuwen geleden hebben de beide krachten een vredesakkoord gesloten om een allesverwoestende strijd te beëindigen. Sindsdien regeren de krachten van het Licht over de dag, terwijl de nacht van hun donkere tegenstanders is. In de moderne tijd zwerven de donkere Anderen ’s nachts rond als vampiers, terwijl een 'Night Watch' van de krachten van het Licht, waaronder Anton, probeert ze onder controle te houden en hun gruweldaden te beperken.