Oscar and Lucinda
Oscar (Ralph Fiennes) is een priester die op een discrete manier gokt en zijn winsten schenkt aan de armen. Lucinda (Cate Blanchett) is een Australische zakenvrouw die het helemaal niet nauw neemt met wetten en regels.
In een lange flashback vertelt de achterkleinzoon van Oscar Hopkins zijn familiegeschiedenis. Oscar (Ralph Fiennes) is een priester die op een discrete manier gokt en zijn winsten aan de armen schenkt. Lucinda (Cate Blanchett) is een Australische zakenvrouw die het niet al te nauw neemt met wetten en regels. Wanneer de twee elkaar ontmoeten tijdens een onschuldig kaartspelletje, nemen hun levens een onomkeerbare wending.