Pari e dispari
Een slimme luitenant van de marine en zijn norse halfbroer rollen een bende oplichters die de gokmarkt in Florida domineren op. Nadat ze op van alles en nog wat hebben gewed en hebben gepokerd, vegen ze de vloer aan met de slechteriken, winnen ze geld en doneren ze het bedrag aan een weeshuis.
Italiaanse komedie uit de jaren 70 met het iconische duo Bud Spencer en Terence Hill. Een slimme luitenant van de marine genaamd Johnny Firpo krijgt de taak om een bende oplichters op te rollen. De bende staat onder leiding van een man die bekendstaat als ‘de Griek’ en de gokmarkt in Florida domineert. Johnny vraagt hulp aan Charlie, een norse vrachtwagenchauffeur, ex-gokker en vriend van zuster Susanna. Charlie helpt Johnny niet, maar als hij erachter komt dat ze halfbroers zijn, stemt hij ermee in om samen te werken en weer te gaan gokken. De twee raken betrokken bij tal van avonturen. Zo wedden ze op paarden, op pelota-wedstrijden, gaan ze gokken en spelen ze roulette op een luxe jacht. Aan het einde spelen ze poker met ‘de Griek’, maar dat loopt natuurlijk weer uit in een van hun bekende slapstickgevechten. De halfbroers schakelen samen alle slechteriken uit en ze winnen een flinke som geld. Het weeshuis van zuster Susanna kan het geld goed gebruiken. Ze besluiten te tossen en zij eindigt met al het geld. Het loopt dus allemaal goed af.