...Più forte, ragazzi!!
Twee onverschrokken piloten vliegen met gammele vliegtuigjes over Brazilië en besluiten nadat ze zijn neergestort een plaatselijke mijnwerkersgemeenschap van voorraden te voorzien. Ze worden een directe concurrent van meneer Ears, een misdaadbaas die diamanten verhandelt. Een feel-goodfilm vol humor en vuistgevechten, met muziek van Guido en Maurizio De Angelis, die zich afspeelt in Zuid-Amerika.
De eerste film met Bud Spencer en Terence Hill na de Trinity-reeks, die zich afspeelt in het prachtige Zuid-Amerika, met filmmuziek van Guido en Maurizio De Angelis. Salud en Plata zijn twee onverschrokken piloten die met oude, gammele vliegtuigen over Brazilië vliegen. Ze hebben de opdracht gekregen om een vliegtuig in de jungle achter te laten zodat ze het verzekeringsgeld opstrijken en een vriend uit de financiële problemen kunnen helpen. Maar het wordt toch allemaal wat ingewikkelder als het vliegtuig echt neerstort en de mannen in het Amazoneregenwoud terechtkomen. Daar ontmoeten ze meneer Ears, een hebzuchtige misdaadbaas die diamanten verhandelt en die de hele plaatselijke mijnwerkersgemeenschap in zijn zak heeft. Salud en Plata besluiten het vliegtuig te repareren. Ze brengen voorraden naar de mijnwerkers. Dat betekent dat ze een concurrent van meneer Ear worden, en laat die nou net niet van concurrentie houden. Op een dag ontmoeten ze een paar diamantzoekers. Ze raken bevriend met de oude diamantzoeker Matto, maar ze geloven niks van al zijn verhalen over schatten. Wanneer de rijke slechterik Ears zich realiseert dat Salud en Plata een bedreiging voor zijn zakelijke activiteiten zijn, stuurt hij zijn mannen om hun vliegtuig in brand te steken. Maar Salud en Plata nemen wraak, onder luid aanmoedigen van de bevolking. "Harder, jongens. Goed zo, jongens." Matto sterft. Salud en Plata ontdekken dat de smaragdafzetting waar Matto het over had echt bestaat. Meneer Ears zet het duo in de gevangenis, zodat hij bij hun schat kan komen. Het lukt Salud en Plata te ontsnappen, maar ze worden het niet eens over hoe ze zich hun bezittingen weer toe kunnen eigenen. En dan breekt het onvergetelijke handgemeen aan, waar geen eind aan lijkt te komen. Uiteindelijk maken ze het toch goed en verlaten ze het land zo snel mogelijk om op weg te gaan naar de kostbare smaragdafzetting.