Sams im Glück
Als een Sproet al tien jaar bij je woont, begin je er zelf een te worden! Da's precies wat er gebeurt met Mr Taschenbier. Hij gedraagt zich net zo slecht als Sproet, maar zodra hij zichzelf weer is kan hij zich niets meer herinneren. Hij weet niet dat als Sproet blijft, de transformatie door blijft gaan! In eerste instantie is Sproet blij met een speelkameraadje, maar daarna wordt het chaotisch...
Veel mensen weten dit niet, maar als er al tien jaar een Sproet bij je woont, word je er langzaam maar zeker er zelf een! En dat is precies wat er gebeurt met Mr Taschenbier. Zijn steeds verdergaande transformatie is van buiten niet te zien, maar zijn gedrag verandert des te meer. Hij wordt net zo hebzuchtig, brutaal en slecht gemanierd als Sproet. Maar zodra hij weer zichzelf is kan hij zich er niks van herinneren. En wat hij niet beseft: zolang Sproet bij de Taschenbiers blijft, zal deze transformaties doorgaan, totdat Mr Taschenbier zelf een echte Sproet wordt! In het begin is Sproet dolgelukkig dat er eindelijk een speelkameraadje is, maar als hij merkt dat het langzaam uit de hand loopt, probeert hij uit te vinden hoe hij de transformatie van Mr Taschenbier kan stoppen. Er lijkt maar één uitweg te zijn: Sproet moet de Taschenbiers voor altijd verlaten...