Sommersby
Na zes jaar als krijgsgevangene van de Burgeroorlog keert een aardiger, begrijpender geconfedereerde soldaat terug naar zijn boerderij en de vrouw die dacht dat hij dood was. Een teleurgestelde vrijer onthult dat de soldaat een bedrieger is en de echte Sommersby gezocht wordt voor moord. De soldaat moet zijn verleden opbiechten.
Richard Gere en Academy Award-winnares Jodie Foster spelen de hoofdrollen in dit romantische verhaal van een man die thuiskomt van de Amerikaanse Burgeroorlog en heel erg veranderd is. Er zijn zeven jaar verstreken sinds Jack Sommersby (Gere) is vertrokken als soldaat en de oorlog is al twee jaar ten einde. Zijn vrouw Laurel (Foster) heeft de boerderij onderhouden en is nu verloofd. Maar als Sommersby terugkeert, beëindigt ze snel de verloving om met haar ooit wrede man samen te leven, die nu aardig, attent en succesvol is. Maar Sommersby en zijn vrouw delen geheimen over hun verleden die de gemeenschap op zullen schudden als, en wanneer, ze onthuld worden.