De doorsnee tiener Peter Parker verandert in een buitengewone superheld nadat hij per ongeluk gebeten wordt door een radioactieve spin. Wanneer zijn geliefde oom op beestachtige wijze wordt vermoord tijdens een overval, zweert de jonge Peter zijn krachten te gebruiken om zijn dood te wreken. Hij noemt zichzelf Spider-Man en begint de straten te bevrijden van de misdaad, wat hem in conflict brengt met de kwaadaardige superschurk Green Goblin.