Step
Step biedt een onthullende, inspirerende kijk op een meisjesstepdansteam van een middelbare school in Baltimore waar de dappere jonge vrouwen alles op alles zetten om een kampioenschap te winnen zodat ze kunnen studeren.
Step volgt het laatste jaar van een meisjesstepdansteam van een middelbare school in de binnenstad van Baltimore. Ieder van hen probeert als eerste in hun familie te gaan studeren. De meisjes proberen succes te krijgen met hun dansen tegen de achtergrond van sociale onrust in de geplaagde stad.