The Bravados
Een man gaat op zoek naar de schutters die zijn vrouw verkracht en vermoord hebben, maar hij komt erachter dat zijn wraakzucht al zijn compassie en mededogen heeft verdrongen. Nadat hij zijn innerlijke rust heeft teruggevonden, wil hij zijn leven voortzetten met het meisje op wie hij vroeger verliefd was.
De avond voordat vier criminelen worden opgehangen, gaat Jim Douglas (Gregory Peck) de stad in. Hij is bij het proces aanwezig geweest en is ervan overtuigd dat de vier mannen zijn vrouw verkracht en vermoord hebben. Maar een paar uur voor de executie ontsnappen de vier en ze gijzelen een mooie jonge vrouw. Dit zet een moorddadige race naar de Mexicaanse grens in beweging. Douglas neemt de leiding over een groep mensen en spoort de criminelen een voor een op. Maar de verbluffende en krachtige uitkomst van deze jacht onthult een verschrikkelijk geheim. Dit zorgt ervoor dat Douglas zijn wraakzucht vergeet en wanhopig op zoek gaat naar verlossing.