The Crucible
De heksenprocessen van Salem in 1692 worden levendig verbeeld in deze overtuigende bewerking van Arthur Millers toneelstuk, geregisseerd door Nicholas Hytner, met Daniel Day-Lewis en Winona Ryder in de hoofdrollen. Wanneer een groep tienermeisjes van hekserij wordt beschuldigd, beschuldigen zij meerdere dorpsbewoners ervan hen behekst te hebben. De hysterie neemt toe en onschuldige slachtoffers worden uit hun huizen gerukt, wat tot een verwoestende climax leidt.