The Day the Series Stopped
Presentatoren Al Michaels en Tim McCarver begonnen op 17 oktober 1989 net met de uitzending van de derde wedstrijd in de World Series honkbal tussen de San Francisco Giants en de Oakland Athletics, toen om 17:04 de grond onder Candlestick Park hevig begon te schudden.
Presentatoren Al Michaels en Tim McCarver begonnen op 17 oktober 1989 net met de uitzending van de derde wedstrijd in de World Series honkbal tussen de San Francisco Giants en de Oakland Athletics, toen om 17:04 de grond onder Candlestick Park hevig begon te schudden. Zelfs daarvoor werd al lang naar deze veelbelovende wedstrijd uitgekeken. Het was voor het eerst in 33 jaar dat twee teams uit dezelfde agglomeratie tegenover elkaar stonden. De twee sterrenteams zorgden voor een kleurrijke groep fans. Maar toen de aardbeving Loma Prietra van 6.9 op de schaal van Richter door het stadion rolde en voor dood en vernieling zorgde, moest honkbal naar de achtergrond verdwijnen en vormden de inwoners van de San Francisco Bay Area één front. We zien archiefbeelden en horen nooit eerder vertelde verhalen van spelers, medewerkers en inwoners uit San Francisco en Oakland die getroffen werden door de aardbeving, en we krijgen wetenschappelijke uitleg over wat er diep onder de grond gebeurde. 'The Day The Series Stopped' gaat terug naar die ene avond, 25 jaar geleden. In de scoreboeken staat dat de Athletics de Giants versloegen, maar dat is slechts een voetnoot in het verhaal van de World Series van 1989.