The History Boys
Twee leraren, die allebei een eigen manier van lesgeven hebben, bereiden een groep studenten in Yorkshire voor op hun toelatingsexamens voor Oxford en Cambridge.
Het verhaal van een ongehoorzame groep slimme, talentvolle, maar ruige Britse schooljongens, van wie het leven voorgoed verandert als twee leraren met verschillende meningen over het onderwijs met elkaar in strijd gaan om ervoor te zorgen dat ze toegelaten worden op Oxford en Cambridge.