The Magus
Op een Grieks eiland speelt een verfijnde mysticus psychologische spelletjes met een kwetsbaar jong meisje en een intellectuele Engelsman. Gebaseerd op een roman van John Fowles.
Nicholas, een Britse onderwijzer, heeft zijn vriendin verlaten om een baan aan te nemen op een klein Grieks eiland, als vervanger van een man die onder mysterieuze omstandigheden zelfmoord heeft gepleegd. Nicholas ontmoet Conchis, ‘de Magus’ (oftewel magiër), een rijke kluizenaar met een mysterieus verleden waarin hij misschien wel heeft samengewerkt met de nazi’s. De metgezel van de Magus, Lily, is al even verdacht, en sluipt rond in een spookachtige paranoïde toestand. Langzaam maar zeker raakt Nicholas betrokken bij een bizar spel, uitgedacht door de magiër. Hoe dieper hij verstrikt raakt in het spel, hoe meer hij onraad begint te ruiken. Toch kan hij maar niet ontsnappen aan de fascinerende en overtuigende invloed die het spel op zijn geest heeft.