The Poseidon Adventure
Passagiers, gevangen in een gekapseisd cruiseschip, vechten voor hun leven in dit spannende avontuur met een sterrencast, waaronder Gene Hackman, Ernest Borgnine en Shelley Winters.
Een sterrencast, met Gene Hackman, Ernest Borgnine, Roddy McDowall, Shelley Winters en Leslie Nielsen, staat aan het hoofd van deze geprezen film die de norm bepaalde voor rampenfilms. Wanneer ’s werelds grootste oceaanschip kapseist door een vloedgolf, overleven slechts tien passagiers dit. Nu moeten deze tien zich haasten om van de gekapseisde bovenkant naar de onderkant te komen, voordat ze verdrinken.