The Spectacular Now
Dit is het verhaal van Sutter Keely – laatstejaarsstudent, nonchalante charmeur en aspirant Master in 'Zich geen Zorgen maken over de Toekomst' – en hoe hij onverwacht verliefd wordt en in het reine komt met de angst, de schoonheid en het mysterie van wat er volgt.
Sutter Keely (Miles Teller) leeft in het heden, en daar voelt hij zich lekker. Hij zit in het laatste jaar van school, is charmant en beheerst, een gangmaker die van zijn werk in een herenkledingzaak houdt en geen plannen voor de toekomst heeft. Hij is een alcoholist in de dop. Zijn supersize beker met whisky is nooit ver uit zijn buurt, maar nadat hij door zijn vriendin wordt gedumpt, raakt Sutter dronken en wordt hij wakker op een grasveld terwijl Aimee Finicky (Shailene Woodley) boven hem staat. Zij is anders: het 'aardige meisje' dat sciencefictionboeken leest en geen vriendje heeft. Hoewel Aimee dromen voor de toekomst heeft en Sutter in de indrukwekkende waan verkeert dat hij in een spectaculair heden leeft, worden ze tot elkaar aangetrokken.