The War of the Roses
De familie Rose, Barbara en Oliver, leven gelukkig als getrouwd stel. Dan begint Barbara zich af te vragen hoe het leven zou zijn zonder Oliver en ze vindt het leuk wat ze ziet. Beiden willen in het huis blijven wonen en dus begint de strijd om elkaar te dwingen te vertrekken. Midden in de strijd zit D'Amato, de echtscheidingsadvocaat.
In deze duistere komedie spat een perfect 18-jarig huwelijk plotseling uiteen en bezorgen de kwaadaardige Barbara (Kathleen Turner) en Oliver (Michael Douglas) Rose elkaar doelbewust zoveel mogelijk ellende. In plaats van alleen maar te scheiden, verklaren ze elkaar de oorlog en vechten ze tot het bittere einde over hun enorme landhuis en alle bezittingen. Zelfs de begeleiding van Olivers advocaat (Danny DeVito) kan dit compromisloze duo niet tegenhouden, omdat hun vicieuze strijd hen op een steeds duisterder en gevaarlijker pad stuurt.