V.I. Warshawski
Wanneer brute kracht niet genoeg is om het menselijke drek van de onderwereld van Chicago in toom te houden, haalt privédetective V.I. Warshawski haar twee dodelijkste wapens tevoorschijn: haar geweldige charme en de behendigheid van een vrouw die alle technieken kent. Warshawski is een stoere, onafhankelijke, sexy privédetective met een voorliefde voor mooie schoenen, en ze is gewapend met een goed brein en verleidelijke sexappeal. Als ze in het nauw gedreven wordt, kan Warshawski het hard spelen tegen de meest gezochte criminelen van de Windy City, waaronder de koudbloedige moordenaar van Boom-Boom Grafalk, een voormalige hockeyer die ze wel zag zitten. Warshawski heeft altijd tijd voor de goede zaak, en wanneer Boom-Booms 13-jarige dochter Kat de detective inhuurt om haar vaders moordenaar te vinden, onthult V.I. een schokkend complot dat draait om moord en geld.