Viva Zapata
Marlon Brando speelt de rol van de bandiet Emiliano Zapata, die uitgroeit tot de revolutionaire Mexicaanse leider. In deze ijzersterke productie van John Steinbeck is ook een hoofdrol weggelegd voor Anthony Quinn.
Deze ijzersterke productie van John Steinbeck gaat over het leven en de tijd van de legendarische Mexicaanse revolutionair Emiliano Zapata. Marlon Brando vertolkt op onnavolgbare wijze de rol van de man die zijn leven begint als boer en die een steeds grotere hekel krijgt aan het feodale systeem waarmee de armen worden uitgebuit. Dan gaat hij samen met zijn broer (Anthony Quinn) de strijd aan met het systeem.