Prop Culture
Verzamelaar Dan Lanigan herenigt iconische Disney rekwisieten met de filmmakers, acteurs en creatives die ze gemaakt of gebruikt hebben in de meest geliefde Disneyfilms. Tijdens deze reis vindt Dan vergeten schatten, gaat op bezoek bij privé-collecties en helpt mee om originele rekwisieten in hun oude glorie te herstellen bij het Walt Disney Archief.
Verzamelaar Dan Lanigan herenigt iconische Disney rekwisieten met de filmmakers, acteurs en creatives die ze gemaakt of gebruikt hebben in de meest geliefde Disneyfilms. Tijdens deze reis vindt Dan vergeten schatten, gaat op bezoek bij privé-collecties en helpt mee om originele rekwisieten in hun oude glorie te herstellen bij het Walt Disney Archief. In de serie verschijnen award-winnende artiesten, waaronder: acteurs Christopher Lloyd, Kathleen Turner, and Rick Moranis; regisseurs Joe Johnston, Henry Selick, and Steven Lisberger; and componisten Danny Elfman and Paul Williams. Dan onderzoekt rekwisieten met de kunstenaars die ze gemaakt hebben, zoals: Ontwerpers Rick Heinrichs and Crash McCreery; special-effects specialisten Phil Tippett and Howard Berger; rekwisietenmakers Tony Swatton and Richard Taylor; miniatuur-bouwers Fon Davis and Don Bies; kostuumontwerpers, Penny Rose and Calista Hendrickson; en poppenmakers Dave Goelz and Amy Van Gilder. De uitvoerend producenten zijn Jason Henry and Dan Lanigan. “Prop Culture” wordt gemaakt door ABC Studios, een afdeling van Disney Television Studios.