La Fortuna
De jonge diplomaat Alex Ventura leidt een missie om de grootste onderwaterschat ooit te redden. Zo begint een fascinerend verhaal vol onverwachte tegenslagen, conflicten en onthullingen wanneer een drietal idealisten de ambitie van de laatste moderne piraat en de verrassende machinaties van politiek, macht en internationale betrekkingen het hoofd weet te bieden.
Alex Ventura, een beginnend diplomaat van in de twintig en attaché bij het Ministerie van Culturele Zaken, wordt min of meer per ongeluk de leider van een missie die hem tot het uiterste op de proef zal stellen en waarin hij zelfs zijn leven op het spel moet zetten: het terughalen van de onderwaterschat die geborgen is door Frank Wild, een avonturier en moderne vrijbuiter die de wereld afschuimt om gezonken schatten uit de diepten van de zee buit te maken. Door zijn bijzondere samenwerking met Lucía, een pittige en onbevreesde maar lang genegeerde archiefklerk, en Jonas Pierce, een briljante Amerikaanse advocaat met een passie voor oude piratenverhalen, gaat Alex het avontuur van zijn leven aan en belandt hij in een stroomversnelling waarin toewijding, vriendschap en zelfs liefde aan bod komt.