Mobile 101
Gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen, is Mobile 101 het verhaal van de onzekere eerste stappen van een klein Fins elektronicabedrijf dat een wereldwijde gigant in de mobiele telefoonindustrie werd.
Gebaseerd op werkelijke gebeurtenissen, is Mobile 101 het verhaal van de riskante en onzekere eerste stappen van een Fins elektronicabedrijfje dat een wereldwijde gigant in de mobiele telefoonindustrie zou worden. In 1988 is Nokia een klein elektronicabedrijf dat hoopt de wereld te veroveren met zijn nieuwe mobiele telefoontechnologie. Katarina en Aki, idealistische en ambitieuze jonge advocaten, worden geconfronteerd met een internationale rechtszaak wanneer de Amerikaanse gigant Motorola Nokia aanklaagt voor patentschendingen. Tegelijkertijd wil Nokia-ingenieur Risto een betere en kleinere mobiele telefoon ontwerpen, de 101, die de wereld voor altijd zal veranderen.