Right Stuff, The
Het ongelooflijke verhaal van de begindagen van het Amerikaanse ruimteprogramma, gebaseerd op de iconische bestseller van Tom Wolfe. Op het hoogtepunt van de Koude Oorlog kiest de nieuw gevormde NASA zeven toptestpiloten van het leger om astronaut te worden. Deze mannen strijden om de eerste Amerikanen in de ruimte te zijn. Ze doen het onmogelijke en inspireren de wereld om ambitie en hoop te verwerven.
The Right Stuff is gebaseerd op de iconische bestseller van Tom Wolfe en toont de inspirerende begindagen van het Amerikaanse ruimtevaartprogramma en het ongelooflijke verhaal van Amerika's eerste astronauten, de Mercury Seven. Op het hoogtepunt van de Koude Oorlog in 1959 domineert de Sovjet-Unie de ruimterace en Amerika vreest dat zij op achterstand zullen worden gezet. De nieuw gevormde NASA heeft de monumentale taak om een man de ruimte in te sturen en de ingenieurs schatten dat ze tientallen jaren nodig hebben om dit te kunnen uitvoeren. Ze krijgen twee jaar de tijd. Het programma, genaamd Project Mercury, rekruteert en traint slechts zeven astronauten, gekozen uit de beste piloten van het leger. Binnen enkele dagen nadat ze aan de wereld zijn gepresenteerd, worden de Mercury Seven meteen beroemdheden en krijgen ze een heldenstatus voordat ze ook maar iets heroïsch hebben gedaan. In een tijd waarin velen zich afvroegen of de gloriedagen van Amerika niet tot het verleden behoorden, vertelt The Right Stuff een ambitieus verhaal over hoe gewone mensen het buitengewone kunnen bereiken, en de relatie tussen wie we vandaag de dag zijn ten opzichte van historische prestaties. De serie toont dit unieke tijdperk waarin de vrije wereld naar een nieuw universum vol hoop keek toen we voor het eerst buiten de grenzen van onze planeet vlogen richting het grote onbekende.