The 1619 Project
The 1619 Project is een zesdelige documentaireserie die de geschiedenis van het land opnieuw probeert vorm te geven door de gevolgen van de slavernij en de bijdragen van zwarte Amerikanen centraal te stellen. De afleveringen zijn gebaseerd op teksten uit het onlangs verschenen boek The 1619 Project: A New Origin Story, en onderzoeken hoe de geschiedenis van de slavernij van invloed is op de verschillende aspecten van het hedendaagse Amerikaanse leven.