Amélie
Amelie Poulain leeft een beschermd leven. Ze wordt thuis opgevoed door overbeschermende ouders en trekt zich terug in haar eigen fantasiewereld. Wanneer ze uiteindelijk het huis verlaat en werk vindt als serveerster in een café in Parijs, is het leven vrij saai, totdat een reeks buitengewone gebeurtenissen haar leidt naar de ontdekking van een blikken doos met lang vergeten herinneringen van een schooljongen.
Amelie Poulain leeft een beschermd leven. Ze wordt thuis opgevoed door overbeschermende ouders en trekt zich terug in haar eigen fantasiewereld. Wanneer ze uiteindelijk het huis verlaat en werk vindt als serveerster in een café in Parijs, is het leven vrij saai, totdat een reeks buitengewone gebeurtenissen haar leidt naar de ontdekking van een blikken doos met lang vergeten herinneringen van een schooljongen. Op dat moment ontdekt Amelie haar ware roeping in het leven: anderen helpen bij het vinden van liefde en geluk, en dat doet ze op haar eigen unieke en magische manier. Wanneer Amelie zelf verliefd wordt, realiseert ze zich dat het maken van goede keuzes niet zo eenvoudig is als het lijkt.