Taken
Een voormalige ambtenaar van de regering komt uit zijn pensioen en gebruikt zijn intensieve opleiding om zijn dochter, die van hem vervreemd is, te redden uit de slavenhandel.
Als zijn dochter, die van hem vervreemd is, in Parijs wordt ontvoerd, gaat een voormalige spion (Liam Neeson) haar koste wat het kost zoeken. Met behulp van zijn speciale vaardigheden spoort hij de meedogenloze bende op die haar heeft ontvoerd en begint hij een eenmansoorlog om hen voor het gerecht te brengen en zijn dochter te redden.