I 1962 forlot Heinz Stücke (20) Tyskland med bare sin sykkel og et telt. Han forlot et liv uten fremtid, for å følge en stor drøm: å se alt i verden. I 1996 hadde han vært i alle verdens land. 50 år etter kommer han tilbake.