Når katten Rodney sniker seg innpå en liten fugl, napper eieren ham i halen og gir ham en siste advarsel. Lettelsen blir kortvarig når hun drar, for plutselig faller fuglen død om i buret sitt. Rodney får panikk og gjør alt han kan for å få liv i den igjen. Men derfra tar det helt av.
I et lite, støvete hus ved Amsterdams kanaler lister katten Rodney seg innpå en liten fugl. Men før han rekker å angripe, blir han nappet i halen av Nel, husets eier. Hun gir ham en siste advarsel: Rører han den dyrebare fuglen hennes, ender han opp som tigerskinnet på gulvet. Lettelsen blir kortvarig når hun drar, for plutselig faller den lille fuglen død om i buret sitt. Rodney vet hva som venter ham hvis Nel finner fuglen slik. I panikk prøver han alt for å få liv i den igjen. Derfra tar det helt av, med katastrofale konsekvenser. Men én ting er sikkert: kjærligheten overvinner alt.