Kindred
Mens Dana, en ung farget kvinne og aspirerende forfatter, begynner å finne seg til rette i det nye hjemmet sitt, finner hun seg trukket frem og tilbake i tid, og ender på en plantasje fra 1800-tallet der hun konfronterer hemmeligheter hun aldri visste hun hadde i blodet.
Tilpasset fra romanen Kindred, av Octavia E. Butler, serien er sentrert rundt Dana James, en ung farget kvinne og aspirerende forfatter som har trukket livet med familieforpliktelser opp med roten og flyttet til Los Angeles, klar til å kreve en fremtid som, for en gang skyld, føles helt hennes egen. Men før hun kan finne seg til rette i sitt nye hjem, finner hun seg voldsomt trukket frem og tilbake i tid. Hun ender på en plantasje fra 1800-tallet, et sted bemerkelsesverdig og intimt koblet til Dana og familien hennes. En romanse på tvers av rase strekker seg gjennom Danas fortid og nåtid og tikker mens Dana strever med å konfrontere hemmeligheter hun aldri visste hun hadde i blodet, i denne sjangerbrytende utforskingen av båndene som binder oss.