Zeitpunkt X
Byggeleder Thomas Zetzsche er stolt av fremgangen i sin nesten fullførte bygning. Fra ingen steder begynner den drømmen imidlertid å falle sammen når flere og flere defekter dukker opp, og åpningsdatoen blir utsatt. Thomas må konfrontere ansvaret sitt i dette sviktende systemet.
Byggeleder Thomas Zetzsche er stolt av fremgangen i sin nesten fullførte bygning. Kablingen er fullført, veggene er malt, og de avsluttende inspeksjonene finner sted. Den imponerende bygningen han har skapt er oppfyllelsen av en moderne drøm. Fra ingen steder begynner den drømmen imidlertid å falle sammen når flere og flere defekter dukker opp. Kabler er ført uten endepunkter, brannbeskyttelsen svikter og hele rom forsvinner. Thomas forsøker desperat å reparere bygningen, men aksepterer til slutt at åpningsdatoen må utsettes og at han må konfrontere ansvaret sitt.