Pix
Babybilder, julebilder, skolebilder, bryllupsbilder – livet vårt er en endeløs rekke fotogene øyeblikk. En far tar det første bildet av sin nyfødte og setter dermed i gang en syklus.
Pix er en morsom og original kortfilm som forteller et helt liv gjennom en rekke iscenesatte fotoøyeblikk. I én eneste lang tagning skiftes kulisser og kostymer i et forrykende tempo, og vekker et fotoalbum til live. Fra de første skrittene, skolebilder, ferier, bryllup, familieportretter og stunder med sorg. Filmen viser med humor hvordan vi arrangerer og fryser minner, og stiller samtidig et kritisk spørsmål: Hvordan iscenesetter vi egentlig livene våre?