The 1619 Project
The 1619 Project er en dokumentarserie i seks deler som ønsker å sette en ny ramme rundt landets historie ved å plassere konsekvensene av slaveri og bidragene fra fargede amerikanere helt i sentrum av vår nasjonale historie. Episodene er tilpasset fra essayer fra den nylige publiserte boken «The 1619 Project: A New Origin Story», og undersøker hvordan arven etter slaveriet former forskjellige aspekter av moderne amerikansk liv.