We Live Here: The Midwest
Alle familier må konfrontere utfordringer, hver dag. Men mange står også overfor en økende tidevannsbølge av diskriminering og hat i sine kirker, skoler og selv deres egne nabolag. We Live Here: The Midwest profilerer familier som håper på å bli i en del av landet de elsker, og hvor de ofte har etablert dype røtter: en trans/queer-familie med fem barn i Iowa må finne et nytt lokalsamfunn etter å ha blitt utstøtt fra kirken sin; et homofilt farget par med en ung datter tester linjene for aksept i Nebraska; et lesbisk par har hjemmeskole for sin mobbede sønn på en gård i Kansas; en homofil lærer i Ohio skaper et trygt rom for LHBTQI+-elever; og et par i Minnesota sliter med å bygge opp familiene sine etter begges overgang. Samtidig bringer Minnesota-representant og queer-mor, Heather Keeler, LHBTQI+-rettigheter til forkanten i politikk til tross for pågående dødstrusler. Fundamentalt fanger filmen opp en enormt viktig tid der antiqueer-lovgivning og følelser raskt øker over hele landet, og verdiene til alle familier i midt-vesten blir satt på den ultimate prøven.