Tom Hiddleston spør: Kunne noen ha overlevd Pompeis siste dag? Med hjelp fra eksperter og sin egen intuisjon, følger han virkelige romere gjennom vulkanutbruddet.
Kunne noen overlevd Pompeis undergang? Tom Hiddleston leder en banebrytende undersøkelse av de siste 24 timene av Vesuvs utbrudd, der han kombinerer ny arkeologi med sin egen intuisjon. Han stiller spørsmålet om hva som egentlig skjedde med menneskene under asken, og følger en tenåring, en forretningskvinne og en soldat mens de står overfor umulige valg i et kappløp mot tiden.