Nǎi Nai & Wài Pó
En filmskapers kjærlighetsbrev til bestemødrene sine, som tilbringer skumringsårene sine med å danse, strekke seg og fise bort sorgene sine.
Førstegenerasjons taiwansk-amerikanske regissør Sean Wang retter kameraet mot bestemødrene sine (hans «Nǎi Nai» og «Wài Pó»), som er uatskillelige bestevenner og romkamerater i 80- og 90-årene. Filmen fanger hverdagen deres på morsomme og uventede måter mens de danser, strekker og fiser bort sorgene sine – som til slutt viker for en gripende meditasjon over liv preget av både glede og smerte. Sammen minner bestemødre og barnebarn oss på at det å bli eldre ikke trenger å bety å forsvinne.