Shrek
Når Shrek oppdager at den elskede sumpen hans er truet, bestemmer han seg for å gjenerobre hjemstedet sitt. Han får (en slags!) hjelp av det rappkjefta og uheldige Eselet, og på veien må den motvillige duoen redde Prinsesse Fiona og hindre de onde planene til puslete Lord Farquaad. SHREK er en uærbødig og lattervekkende film – det mest fantastiske eventyret som aldri er blitt fortalt!