Surviving the Mount St. Helens Disaster
For førti år siden, den 18. mai 1980, fikk Mount St. Helens et kraftig utbrudd. Det var det mest dødelige og ødeleggende vulkanutbruddet i USAs historie. Dette programmet kombinerer øyenvitnefortellinger med sjeldne bilder for å beskrive katastrofen, fra det første eksplosjonsøyeblikket til den 19 km høye askeskyen og de dødelige gjørmeskredene som raste ned fjellsidene.