Bjørn i trøbbel
Dr. Oakley risikerer livet sitt for å redde en brunbjørn fra å drukne, og forbereder seg på et møte med en annen bjørn som ikke har tenkt å gi seg uten kamp. Deretter sliter et reinsdyr med å spise på grunn av en livstruende munnsykdom, og livet til en nyfødt kalv står i fare etter et stygt tilfelle av salmonella. Til slutt må et villsvin på over 270 kg bite i det sure eplet og få fjernet sine litt for store edle deler.