D. Wade: Life Unexpected
I ti år dokumenterte Dwyane Wade livet og karrieren med et filmmannskap. Resultatet er et enestående portrett av en av tidenes beste NBA-spillere.
"D. Wade: Life Unexpected" tar for seg hvert eneste kapittel av Wades liv, med hittil ukjente detaljer om oppveksten hans i Chicago og oppblomstringen som stjernespiller hos Marquette og Miami Heat. Som barn opplevde han narkorazziaer i hjemmet, og han ble far det andre året på college. Flere år senere fulgte en lang og vanskelig kamp om foreldreretten for barna. Vi får høre om forholdet med kona, skuespiller Gabrielle Union-Wade, og utfordringene de har møtt, blant annet omfavnelsen av kjønnsidentiteten til barnet hans, Zion. Med helt nye opptak fra kulissene, inkludert Free Agency-dramaet i 2010 og øyeblikket da Wade fant ut at LeBron James kom til Heat - og videre til intervjuer med viktige personer fra livet og karrieren hans, inkludert Carmelo Anthony, Chris Bosh, Udonis Haslem, Pat Riley, Gabrielle Union-Wade. Det er et minneverdig tilbakeblikk på en av denne generasjonens viktigste spillere. For Wade er det en sjanse til å fortelle historien sin på sin egen måte, der alt er lov og ingen spørsmål unngås. For sportstilhengere er det en sjanse til å se en legende i nytt lys, og oppdage hvor enestående - og uventet - livet til Dwyane Wade har vært.