Ildvognene
Sosialt press og personlig kaos blir lagt på skuldrene til to veldig forskjellige britiske idrettsutøvere på vei til heder og ære i OL i Paris i 1924.
Denne kritikerroste filmen som har vunnet fire Academy Awards, samt prisen for beste film, forteller den sanne historien om to britiske sprintere som kapper for gull i OL i Paris i 1924. Harold Abrahams, en ambisøs idrettsutøver med jødiske røtter springer for å trosse fordommer og prøve å oppnå berømmelse; rivalen hans, Eric Liddell, en troende skotsk misjonær, konkurrerer for Guds ære.