Expedition Everest
I en banebrytende ekspedisjon til Mount Everest møtes forskere for å undersøke hvilke hemmeligheter verdens høyeste fjelltopp kan fortelle oss om klimaendringene. Khumbu-breen kartlegges ned til minste detalj, biologene studerer ekstreme livsformer og et team med sherpaer og klimaforskere klatrer mot "dødssonen" for å montere verdens høyestliggende værstasjon.