Vennene til guttejenta Kelly Jenkins (Kacey Rohl) er opptatt av teksting og moter, så Kelly føler seg utenfor. Men hun har også et annet problem: Moren Lindy (Lisa Hartman Black) driver en stall som holder på å gå dukken. De kan bare redde den ved å vinne en kommende ridekonkurranse. Kelly er oppsatt på å hjelpe moren og begynner å trene villhesten Flicka, som den nye stallsjefen Toby (Clint Black) eier. Hvis Kelly får gjort Flicka til en mester, kan det være nok til å beholde selvtilliten ... og gården! Lindy må bestemme seg for om hun stoler nok på Flicka og sin egen styrke i dette eventyret for hele familien!"