Haunted Mansion
Velkommen, dumme dødelige, til Haunted Mansion - kom inn om dere tør! Da Walt Disney utviklet attraksjonen, spesifiserte han ikke om den skulle være morsom eller skummel, og dermed ble den en perfekt blanding av begge to. Haunted Mansion ble så populær at den har inspirert flere iterasjoner, inkludert den skremmende Phantom Manor i Disneyland Paris og den rare og vidunderlige Mystic Manor i Hong Kong Disneyland.