Jordskjelvet i Nepal 2015
Øyevitneberetninger, utrolige privatopptak og de nyeste vitenskapelige avsløringene forteller den gripende historien om en jordskjelvtragedie som skapte frykt i Nepal og på verdens høyeste fjell.
25. april skapte et jordskjelv frykt på Everest. Atten mennesker døde, og 61 ble skadd i den verste katastrofen i fjellets historie. Nå avslører aldri-før-sette opptak fra øyeblikket jordskjelvet inntraff grusomheten til de fatale minuttene, både på Everest og i Nepal, der over 8500 mennesker døde. Øyevitneberetninger forteller om overlevelse og tap mens forskere på bakken avslører hvordan denne katastrofen påvirket vitenskapsmiljøets kunnskap om jordskjelv i Himalaya.