Mike and the Mad Dog
Mike Francesa og Chris Russo og programmet deres “Mike and the Mad Dog” hersket over ettermiddagssporten i 19 år. De var forskjellige personligheter som ofte barket sammen både på og utenfor radioen, men når alt kom til alt, endret de sportsradio for alltid.
Mantle og Maris. Clyde og The Pearl. Manning og Burress. Messier og Leetch. I årenes løp har sportsfans i New York vært vitne til mange legendariske kombinasjoner. Men det finnes en annen talentduo de kommer til å huske lenge, et radarpar som de hørte mer enn de så. Navnene deres er Mike Francesa og Chris Russo, og programmet deres "Mike and the Mad Dog" hersket over ettermiddagssporten fra studioene til WFAN 660 i 19 år. Ikke dårlig, med tanke på at de ikke trodde de kom til å holde ut med hverandre så lenge. Selv om de begge hadde Long Island-aksenter og leksikon-lignende kunnskap om sport, var de veldig forskjellige og barket ofte sammen, både på og utenfor radioen. Men når alt kom til alt, endret de sportsradio for alltid. I denne lekne, men avslørende 30 for 30-dokumentaren, regissert av Daniel H. Forer, blir suksesshistorien deres fortalt gjennom inngående intervjuer, arkivopptak og et kor av kolleger og fans, deriblant noen ganske kjente personer. Filmen har FrancesaCon 2016 som ramme og fanger kjemien som gjorde "Mike and the Mad Dog" så fengslende, ikke minst deres siste i 2008, da Christophers far, Tony, ringte Mike. Francesa og Russo gikk begge videre til suksess på hver sin kant, men for en hel generasjon sportsfans vil det aldri komme et radioprogram som er like underholdende, like kranglevorent eller like bra som "Mike and the Mad Dog", og denne dokumentaren gir deg beviset.