Mulan
Modige Mulan forkler seg som den mannlige soldaten "Ping" og tar sin fars plass i Kinas keiserlige hær. Ved hjelp av den morsomme vaktdragen Mushu og en heldig gresshoppe, Cri-Kee, prøver Mulan å fortjene respekt fra de andre krigerne og deres dristige kaptein Shang. Mulans eventyr kulminerer i en episk kamp, hvor familiens ære og skjebnen til keiseren og hele Kina ligger i hennes hender.