Nazistenes dødsleir: Den store flukten
Nazistenes hemmelige dødsleir Sobibór ble opprettet ene og alene til masseutryddelse av jøder, men 14. oktober 1943 slo fangene tilbake i et av de største og mest vellykkede fengselsopprørene under andre verdenskrig.