DokumentarPolitiHistorisk
Den utrolige, ufortalte historien om heltedåd og offer fra New York Police Department (NYPD) sin spesialavdeling – Emergency Service Unit - på 9/11. New York City’s Emergency Service Unit (ESU) er en unik institusjon i rettssystemet: ikke bare er dette det mest brukte SWAT teamet i USA, men ESU er også en av de beste urbane redningsenhetene i verden. Det sies ofte at når New Yorkere trenger hjelp ringer de NYPD, og når NYPD trenger hjelp ringer de ESU.
Den utrolige, ufortalte historien om heltedåd og offer fra New York Police Department (NYPD) sin spesialavdeling – Emergency Service Unit - på 9/11. New York City’s Emergency Service Unit (ESU) er en unik institusjon i rettssystemet: ikke bare er dette det mest brukte SWAT teamet i USA, ESU er også en av de beste urbane redningsenhetene i verden. Det sies ofte at når New Yorkere trenger hjelp ringer de NYPD, og når NYPD trenger hjelp ringer de ESU. ESU sin viktige rolle på 9/11 har lenge blitt oversett, men nå – med tidligere usett arkivmateriale og intervju med de som var tilstede – forteller vi for første gang den inspirerende historien om politiet på 9/11.